Nové viadukty, zeleň a pokládka kolejí až ke Žďáru
16.2.2011
Během deseti dnů od poslední aktualizace jsme opět značně pokročili ve stavbě kupředu. Sice ne v elektroinstalaci, ale krajinově a kolejově ano. Vždyť nám Karel Zelenka přivezl další viadukty, kterými se dostaneme přes údolí až ke Žďáru a jednokolejkou pod Zelenou Horu. Metrový kamenný viadukt je věrná kopie toho Žďárského nacházejícího se hned za stanicí směrem k Hamrům. Druhý most je příhradový asi 1,4m dlouhý a svoji předlohu má ve Vilémově, poblíž Šluknova. Marod Jirka nám v rámci vycházek musel přijít zaměřit a ukotvit oba mosty, protože jedině on má k takové přesné práci největší předpoklady a vím, že to po něm bude vždy precizní (tedy někdy až moc). Jinak pro jeho příznivce mám potěšující zprávu, že mu záda po injekcích povolili a chodí už jako normální člověk...
Také krajinář Jirka se činil a pokročil až k Rozštípené skále, která bude před zastávkou Hamry. Ještě, že venku bylo trochu počasí, neboť jsem musel operativně sednout do auta a jet celý skalní masiv nafotit ze všech stran.
Standa se může pochlubit další várkou listnáčů a začíná tvořit i ovocné stromy, na kterých má upevněné pomocí nitě červené korálky, co by jablíčka. Jsou sice trochu přerostlá, ale při pohledu ze tří metrů ještě budeme rádi, že tam nějaké to ovoce vůbec někdo uvidí. Na výrobu stromků hodně využíváme mládež, ale ani Vašek a Petr se nenechají zahanbit a zásobují Standu, že mu jde z toho hlava kolem. Musím říci, že Vašek umí plést krásné listnáče a smuteční vrby, které uvidíte na přiložených fotech hotové, pokryté foliáží.
Také nám stavitel Láďa donesl zastávku Hamry, kterou mám nyní napůl rozebranou na stole a upravuji na ní fasádu a spodní kamenný sokl, aby to bylo podle skutečnosti. Po zakrácení spodní desky přijde zapracovat na svoje místo v kolejišti. Také jsme začali natěrat staré, ale renovované šatní lavice, které budou před kolejištěm tvořit pro děti vyvýšený stupínek, aby lépe viděli a nemuseli je tatínci nosit na ramenou. Poslední úpravou je chystaná předělávka vedení jednokolejky kolem Loučského viaduktu a stanicí Nové Město. S tratí sjedeme v místě viaduktu asi o čtyři centimetry oproti plánu níže, neboť vedení tratě kolidovalo s kolejovou plání Nového Města kdy střecha lokomotivy byla v úrovni roviny tohoto nádraží. Propadem koleje níže vznikne větší násep a tím i pohledově lepší oddělení od nádraží.
V další aktualizaci se budeme věnovat nastavením panelu za celým Novoměstským nádražím o patnáct centimetrů, pokládce kolejí ve Žďáře a také skaliskům na Hamrech.
© 2010 | MK Žďár z.s.
admin