Pokládka žďárské stanice

11.3.2011

Hlavním námětem této reportáže bude pokládka kolejí ve Žďáře nad Sázavou. Jelikož je přes výhybky dlouhá skoro sedm metrů, tak tam padne docela dost kolejiva, o výhybkách ani nemluvě. Již v minulé reportáži jste mohli vidět první pokládku výhybek na brodském zhlaví.

Po položení první a druhé staniční koleje, jsem začal s pokládkou ostatních sudých kolejí až na druhou stranu, kde jsem vše opět zakončil položením výhybek. Poté jsem se přesunul na lichou skupinu a vše opakoval, akorát že jsem si nejdříve položil výhybky brněnského zhlaví a poté k nim dopasoval zbylé kousky staničních kolejí. Musím říci, že mi kolena nadávají ještě teď, neboť jsem vše dělal na malé podkladní desce v kleče. Výhybky jsem upravoval způsobem, jaký mám u svého kolejiště, to znamená, že srdcovku napájím přes relátko a jazyky jsem propojil kouskem drátku na boční koleje. Zespodu jsem musel odstranit propojky mezi zmiňovanou srdcovkou a jazyky. Poté jsem usadil výhybku na budoucí místo a obkreslil i s otvorem pro táhlo. Následně oddělal, vyvrtal díru pro vedení táhla, zalepil kouskem papíru, potom natřel plochu lepidlem, položil a zafixoval výhybku a zasypal štěrkem. Někdy jsem spojil a pokládal i několik výhybek dohromady, ale je to již náročnější na přesnost.

Dále Jirka zhotovil podkladní plochu pro Ski hotel, který bude v případě potřeby, jako všechny velké stavby na kolejišti odnímatelný. Pokračuje v pokládce výdřev silnice směrem k Novému Městu a pomalu dokončuje nastavení panelu o patnáct centimetrů za touto stanicí. Kluci se také pustili do rekonstrukce návěstidla, které bude návštěvníky vítat před vstupem ke kolejišti a pokud vše dopadne podle představ, tak si na něm budete moci pomocí telefonního číselníku vytočit různé indikující návěsti. Našel jsem totiž doma krokový volič a tak ho s pomocí relátek namontujeme k tomuto návěstidlu a před vstupem můžeme návštěvníky přezkušovat z návěstí… V další reportáži již uvidíte pokládku k Novému Městu, další přírůstky v krajině a něco z elektroinstalace.

Projekt podpořili: