Elektroinstalace a drobné práce pokračují

10.4.2011

Nedělní, desátý duben jsme si dali s kamarády volno, abychom načerpali nových sil do dalšího pracovního týdne, neboť tento byl opravdu hodně náročný a běžně jsme končili až kolem páté ráno. Je stále časově těžší najít nějakou tu chvilku na aktualizaci a vybrat z té hromady fotek a podělit se tak s vámi o přírůstky a novinky. Potřeboval bych na to nějakou sekretářku…

Vraťme se ale do modelového dění. Kluci pomalu dokončují rekonstrukci pěti- světelného návěstidla, které bude vítat návštěvníky při samotném vstupu do prostor. Časem bude někde u návěstidla i starý číselníkový telefon a pomocí krokového voliče si budete moci vytočit jednu z možných návěstí.

Dále jsme zapojili přívodní kabely ke kolejím Žďáru a předvrtali otvory pro patice světelných návěstidel, které budeme mít od firmy Mtbbus a bude jich šedesát. Samotná návěstidla jsou ještě ve výrobě a do čtrnácti dnů bychom je měli obdržet. Návěstidla pro Nedvědici budou také světelná, ale Ruského typu a ty jsem zadal do výroby firmě Rotter model. U Nového Města jsme se pro atraktivnost rozhodli použít návěstidla mechanická od firmy Viesmann a také přejezdy budou zabezpečeny mechanicky.

Nemilou událostí pro krajináře bylo, když jsem mu krapet natrhnul tunel abych mohl upravit jeho výšku pro trolejové vedení a zároveň jsem upravil i napájení výhybek které se nachází hned za tunelovým tubusem. Nebylo to ale nic devastujícího, tunel jsem jednoduše podřezal pilkou, na dvou místech naříznul papírovou skořepinu a poté upravil k obrazu svému. Po této zkušenosti mi již kolega sehnal modelové normy, neboť portály používané od Malé železnice jsou navrhované asi do značného oblouku, tudíž jsou nemodelově pro rovné vedení kolejí rozšířeny. Stejně dopadli i portály od firmy Noch, které jsem použil pro tunel na Loučkách a po přiložení portálu normované velikosti byl také přes dva centimetry širší. Nezbývalo, než použít extrudovaný polystyren a portály si vyrýpat.

Zapojování elektroinstalace nabírá na obrátkách, dostali jsme další várku komponentů a tak se kluci činí, abychom mohli začít co nejdříve testovat. Pan Schmidt nám již programuje software do PC a pokud bude připraven, tak bychom mohli v druhé polovině dubna již testovat přestavníky a kolejové obvody. Asi jsem se o tom ještě moc nezmiňoval, ale chceme kolejiště pro veřejnost otevřít již 14. května, kdy se koná ve Žďáře velká pouť a my tak chceme využít větší návštěvnosti a zviditelnit se.

V příští reportáži uvidíte stavbu krajiny, protože jsme byli nuceni sehnat za našeho nespolehlivého krajináře Jirku, profíky z Brna a od Mladé Boleslavi. Jedná se o mistra mistrů, pana Pospíšila (Model Scene) a Romana Bezuchu, který je také jedním z dodavatelů zeleně. Jeho nabídku můžete shlédnout zde: www.romanbezucha.cz

Projekt podpořili: