Mrzne, až se nám z toho koleje křiví…
17.2.2012
Při pohledu na poslední datum aktualizace jsem se zhrozil, jak ten čas letí a tak jsem musel zanechat na chvilku modelaření a po tři večery se věnovat této činnosti. Z původně vybraných 350 fotek jsem vyselektoval konečných osmdesát a tak to měsíční čekání máte vynahrazené, doufám, pěknou podívanou.
Ze začátku se nejdříve podíváme do Nového Města, kde jsme tvořili nakládací rampy, dorovnávali terénní nerovnosti a zprovoznili pomocí serv mechanické závory. Serva používáme tuším HXT900, ale jestli jsou všechna taková jako tyto, tak jsme měli zůstat opravdu u těch relátek a trkačů… Při nastavení na pomalý chod ramen závor se servo nepříjemně škube a podle toho vypadá i stahování závor. Pokud někdo máte na tento problém řešení, rád uvítám vaše rady a nápady, jinak koupím někde v modelbazaru dvacet let starý trkač a pomocí nitě se mi budou stahovat pěkně pomalu a plynule jako u mne doma.
Dále můžete shlédnout nové přírůstky staveb, včetně portálového jeřábu na vykládku uhlí, osazování zahrádek, lepení foliáží, terénní úpravy pomocí stěrky na sádrokartony, výrobu plotů, stromečků a dalších doplňků které použijeme na našem kolejišti.
Za zmínku ještě stojí říci, že se nám při současných mrazech začaly roztahovat koleje… Například na mostě před Nedvědicí je 30cm vedeno po mostě a jenom na těchto 30cm se dokázala kolej asi o pět milimetrů do boku zvětšit. Nebo místo ve skrytém: úsek dlouhý asi 1,2 metru, na obou koncích kolej zasypána kvůli dělení rámu a po 20cm kolej přibitá hřebíčky. Výsledkem byla dvojitá vlnovka mezi hřebíčky, přičemž kolej hned vedle žádné takové pubertální sklony nemá! Nebo další místo ve skrytém, kde je asi dvanáct kolejí vedle sebe. První tři venkovní koleje jsou před dělením opět zvlněny, ostatní jako by se jich to netýkalo, jen nehybně přihlížejí. Divný pocit jsem měl, už když jsem pokládal koleje v tobogánech, kde asi po měsíci jsem zjistil, že se mi koleje v tobogánu zkracují a kolej se nepříjemně rovná mezi hřebíčky (od té doby jsou zde koleje nepřibity, jen volně položeny). Asi používáme moc živé OSB desky a ještě živější korek, jinak si to nedovedu představit.
No tak to bylo jenom na okraj, co vás může při stavbě potkat. Zatím jsem se s ničím podobným nikdy nesetkal a to mám kolejiště doma na půdě pod střechou. V létě přes třicet stupňů, v zimě méně než dvacet a pořád jezdím. Možná to bude jenom typem kolejiva a jeho složením, takže pozor na PECO!
Hezké pokoukání a příště vás budeme informovat, jestli ještě vůbec jezdíme po kolejích.
© 2010 | MK Žďár z.s.
admin