Na Tři krále o krok dále.

9.1.2025

Zdravím všechny příznivce našeho kolejiště. Úvodem mi dovolte vám dodatečně ještě popřát vše nejlepší do letošního roku, hodně zdraví, pohody, pevnou ruku a dobré světlo.

Fotogalerie začíná úpravou BR103 na kastli šestikolové laminátky. Původní pojezd nám vypověděl službu a tak jsme pořídili nový model, posléze upravili (zbrousili čela a boky) a vložili původní kastli. U modelů ještě chvilku zůstaneme a podělíme se o zkušenost s Albatrosy od firmy TRIX. Model z první várky vydržel jezdit asi 14 dnů, poté začalo chrčet v převodech a musel na reklamaci. Takto to šlo celkem třikrát po sobě a poté jsme si již nechali vrátit peníze. Naštěstí jsme měli v záloze ještě jednoho a tak jsme jej nakalibrovali a hurá do štreky. Model ujel s pěti vozy nějakých dvacet metrů a začalo v převodech chrčet. Poslali jsme jej tedy zcela nový, čerstvě vybalený hned na reklamaci. Po vrácení jsme ale zjistili, že nám model vyměnili za jiný a ještě v něm byl jiný dekodér a na opravném listu bylo něco o opravě ojnic. Vrátili jsme jej tedy opět prodejci, že do něj chceme původní dekodér, když už model asi nikdo nedohledá… a tak stále čekáme a čekáme.

Teď se už ale budeme věnovat našim aktivitám, kdy hlavně Petr a Michal začínají upravovat k lepšímu naše kolejiště. V minulé reportáži byla zmínka o výkolejkách, které osazují po celém kolejišti. Nyní již mají všechny hotové, osazena servy a zapracována v JOPce. Teď se pustili do přestavby budovy elektrizace, kde uplatnili 3D tisk a opět použití serv na ovládání vrat. Honza pak provedl úpravy prostor kolem traťovky.

Z důvodu větší propustnosti tratě mezi Rožnou a Nedvědicí jsme zhotovili v tobogánu výhybnu pro křižování vlaků. Petr ji zakreslil a nakonfiguroval do JOP a nyní nám již několik měsíců slouží v plném provozu.

Závěrem vám trochu přiblížím následující aktualizaci, ve které uvidíte…

Díky za pozornost a přeji příjemné pokoukání.
Wimmer Radislav

Projekt podpořili: